MAKRELA Z PATELNI

Kolejna propozycja ryby na obiad. Będę namawiać do jedzenia ryb – są źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z grupy omega, ale mają niską zawartość tłuszczów nasyconych, a tłuste ryby dostarczają witaminy A i D.

Makrela dawniej gościła na naszym stole w formie ryby wędzonej. Pierwszy raz w innej postaci dane nam było jej spróbować w Chorwacji – grillowana, mocno przyprawiona czosnkiem, podana z surówką i bagietką. Była przepyszna. Potem często kupowaliśmy makrele od rybaka i przyrządzaliśmy w podobny sposób.

Dzisiejsza makrela jest bez czosnku, podana z warzywami w sosie serowym.

SKŁADNIKI:

  • 4 świeże makrele
  • 1 cytryna,
  • olej do smażenia
  • pieprz cytrynowy, sól
  1. Rybę należy sprawić, dokładnie opłukać i osuszyć. Natrzeć solą i pieprzem cytrynowym nie zapominając o środku. Odstawić na godzinę do lodówki.
  2. Smażyć na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor.
  3. Podać z cytryną i ulubionymi warzywami.

Dodaj komentarz