MORSKA ZAPIEKANKA Z SOSEM MUSZTARDOWO-KAPAROWYM

Od kilkunastu dni próbuję poukładać moje kulinarne życie na nowo… Jedzenie i jego przygotowanie zawsze było moją wielką pasją – teraz muszę pogodzić to z pewnymi ograniczeniami, które nałożyło życie. Lekarz, badania, no i wyniki (niestety bardzo nieciekawe)… Kazano mi przejść na dietę o niskim indeksie glikemicznym: zero mąki, zero cukru, zero wielu, wielu  rzeczy.

Początkowo był wewnętrzny bunt, ale to przeszło i  na razie jeszcze trochę po omacku szukam i mam nadzieję znaleźć nowy rozdział w moim kucharzeniu (nie tak do końca – mam też dla kogo gotować normalne rzeczy – jeśli oczywiście wystarczy czasu). Trochę poszperałam i najbliższa założeniom, które powinnam spełniać jest dieta według metody Montignaca – oparta na spożywaniu produktów o niskim IG oraz zasadach łączenia lub nie łączenia konkretnych produktów.

Dzisiaj pierwsza weekendowa próba gotowania: trochę według zasad MM trochę według własnej inwencji…

SKŁADNIKI
(dla 6 osób)

  • ok. 1 kg świeżych filetów z ryby
  • ok. 5 cm kawałek pora
  • mrożonka warzywna (w moim przypadku bukiet warzywny z dodatkiem fasolki szparagowej)
  • kilka dużych gotowanych krewetek (liczyłam po 4 sztuki na głowę)
  • 4 łyżki śmietany
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżeczki musztardy (bez cukru)
  • garść kaparów z zalewy
  • sól, pieprz
  1. Rybę opłukać, osuszyć ręcznikiem papierowym, w miarę możliwości pokroić na długie i cienkie kawałki,  oprószyć solą i pieprzem, odstawić na pół godziny.
  2. Pora oczyścić i pokroić na 5 centymetrowe cieniutkie paseczki. Aby uatrakcyjnić wygląd potrawy zrobiłam z ryby i pora roladki, oczywiście jeśli “kształt” ryby nie bardzo na to pozwoli, można po prostu poukładać filety, a na nie pora.
  3. Mieszankę warzywną najlepiej wcześniej wyjąć i rozmrozić, aby pozbyć się wody. Jeśli tego wcześniej nie zrobiliśmy pomaga wysypanie warzyw na sito i kilkukrotne przelanie ciepłą wodą.
  4. Śmietanę, oliwę, musztardę oraz kapary wymieszać. Sos ewentualnie doprawić solą.
  5. W dużym naczyniu do zapiekania (najlepiej wykorzystać dużą w miarę głęboką blaszkę) rozłożyć równomiernie warzywa., oprószyć je solą i pieprzem. Na warzywach ułożyć roladki z ryby, polać każdą sosem i wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika.
  6. Piec pod przykryciem, po około 30 minutach odkryć i na zapiekance ułożyć krewetki (ja zrobiłam błąd i od razu ułożyłam krewetki – za długo się piekły i wyszły lekko za suche). Piec jeszcze około 15 minut.

Komentarze:

  1. mopswkuchni pisze:

    Życzę dużo zdrówka. Będę z ciekawością czytała jak przygotowujesz dania wg nowej diety. Na pewno dasz radę! A jak widać na powyższym przykładzie mogą one być bardzo interesujące i smaczne.
    http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

  2. EVE pisze:

    Przede wszystkim dużo zdrowia. Potem wytrwałości w diecie (motywacja to klucz do sukcesu). A po trzecie, jeśli tak pysznie jada się na diecie, to ja się na nią piszę 😀
    Miłego dnia!

  3. Ag Pe pisze:

    Zapiekanka wygląda bosko. Ja też wczoraj jadłam owoce morza, ale za to z makaronem,

  4. Laura pisze:

    Dziękuję Wam za tak miłe słowa…

Dodaj komentarz