WARSZTATY DWORZYSKO W SZCZAWNIE ZDROJU

Pod koniec października na zaproszenie agencji POINTB, wraz z grupą blogerów miałam przyjemność przebywać w cudnym miejscu w Szczawnie Zdroju. Dworzysko oraz jego gospodarze ugościli nas na najwyższym poziomie i mimo szalejącego orkanu Grzegorz mogliśmy poczuć się tam niesamowicie.

Po zakwaterowaniu zwiedziliśmy najbliższą okolicę, a przewodził nam Pan Tadeusz. Cudowny człowiek, który czuje duszę tego miejsca i jest w stanie ją przekazać gościom.

Dworzysko znajdujące się u stóp góry Chełmiec kilka lat temu przeszło gruntową modernizację. Kompleks obejmuje: Dwór Idy z miejscami noclegowymi oraz mieszczącą się na parterze kawiarnią Szwajcarką, stadninę z zabytkową ujeżdżalnią i hotelem dla koni oraz restaurację Babinicz. To trzy sale restauracyjne, stylowa chata grillowa a także namiot biesiadny. Unikatowym miejscem w restauracji jest sala do live cooking’u, w której organizowane są warsztaty kulinarne. W ogrodzie i sadzie na potrzeby restauracji uprawiane są owoce i warzywa.

Kolacja w ciemności to jedna z atrakcji, którą nam przygotowano. Nie widząc talerzy, po omacku mieliśmy spróbować dań dla nas przygotowanych. Potem próbowaliśmy zgadnąć co szef kuchni przyrządził. Muszę się pochwalić, że byłam niezła i w większości trafiłam :).

Warsztaty, to było to  na co czekaliśmy najbardziej. Szef Kuchni Wojciech Harapkiewicz dał pokaz tego co w kuchni uwielbiam… Mnóstwo gotowania, nieco szaleństwa i dużo, dużo dobrych smaków.

Pogotowaliśmy naprawdę dużo. I było wszystkiego po trochę…

1. Zapiekany, pleśniowy ser kozi z miodem, pieczoną dynią i cykorią
  2. Ciasteczka z dyni z powidłami śliwkowymi
  3. Stek z jelenia z warzywami z patelni i sosem demiglace z kurkami
  4. Nacinana, pieczona cukinia z kozim serem
  5. Stek z antrykotu wołowego
  6. Grillowany t-bone z jelenia
  7. Filety z barweny i pstrąga
  8. Tatar z jelenia

Poza zaplanowanym menu, Wojtek proponował dodatkowe dania i dzielił się swoją wiedzą oraz umiejętnościami. A my świetnie się bawiliśmy i zjedliśmy zdecydowanie więcej niż można to sobie wyobrazić.

Na koniec przydałoby się jakieś podsumowanie… No ja się zakochałam w tym miejscu i z pewnością będę tam wracać.