PLACKI Z KABACZKA Z MĄKĄ PEŁNOZIARNISTĄ

Przepis na bardzo dietetyczne, bardzo smaczne placuszki. Można je zjeść z sałatką z pomidorów, ze śmietaną lub jogurtem czy jako dodatek do mięsnego obiadu, ale też można zjeść takie same – bez niczego.

Jeśli usmażymy je bez tłuszczu będzie to idealny posiłek węglowodanowy w metodzie Montignaca i choć są dość sporne informacje o indeksie kabaczka – ja podtrzymuję wersję z tej strony.

SKŁADNIKI:

  • 1 duży kabaczek
  • 3 białka
  • ok. 10 łyżek mąki pszennej z pełnego przemiału
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia – opcjonalnie
  1. Kabaczka umyć i obrać cienko ze skóry. Rozkroić wzdłuż na połowę i wydrążyć miąższ z pestkami. Zetrzeć na tarce o dużych oczkach i posolić. Odlać nadmiar wody.
  2. Ubić pianę z białek z dodatkiem szczypty soli.
  3. Połączyć z utartym kabaczkiem oraz mąką i delikatnie, ale dokładnie wymieszać i doprawić. Jeśli uznamy, że masa jest zbyt wodnista (konsystencja powinna być taka jak masy na placki ziemniaczane) należy dodać więcej mąki.
  4. Smażyć na rumiano z obu stron na oleju lub bez jego dodatku.

Dodaj komentarz