RYŻ Z WARZYWAMI I SOSEM SOJOWYM

Taki ryż jest idealnym dodatkiem do każdego rodzaju mięsa, szczególnie dobrze komponuje się z potrawami z kuchni chińskiej. Może też być samodzielnym daniem.

Sam sposób gotowania ryżu został zaczerpnięty z książki Szczypta smaku: Indie.

SKŁADNIKI:

  • 40 dkg ryżu basmati
  • 3 łyżki oleju z orzechów ziemnych (może być też inny)
  • 1 cebula
  • 1/2 szklanki sosu sojowego
  • 50 dkg marchewki z groszkiem (mrożonka)
  • sól, pieprz
  1. Ryż dokładnie opłukać na sicie pod bieżącą wodą. Ryż włożyć do garnka z grubym dnem i zalać wodą, powinna ona sięgać do 5 cm wysokości garnka – “jeżeli zanurzy się w niej palec, to warstwa wody powinna sięgać drugiego stawu”.
  2. Do wody dodać płaską łyżeczkę soli i jak najszybciej doprowadzić do wrzenia. Zmniejszyć ogień, przykryć i gotować 12 minut. Zdjąć z ognia i pozostawić pod przykryciem.
  3. Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę. W woku lub na dużej patelni rozgrzać olej i podsmażyć na złoto cebulę, dodać mrożonkę i chwilę smażyć dokładnie mieszając.
  4. Ryż delikatnie wzruszyć widelcem i przełożyć go do woka. Dodać sos sojowy i delikatnie wszystko wymieszać. Doprawić i chwilę smażyć.

Komentarze:

  1. otaku pisze:

    Pol szklanki sosu sojowego? To zdecydowanie za dużo. Już 5 kropel da ci popalić 🙂

    1. Laura pisze:

      prawda jest taka, że powinno być sos sojowy do smaku. Są takie, których trzeba dać więcej, bo są bardzo intensywne, ale niektórych całkiem sporo, bo mają lekki, delikatny smak

Dodaj komentarz